Här igen!

Har inte orkat skriva tidigare, det har varit fullt upp!

I helgen var jag och maken till Göteborg, utan barn, och sov på Barken Viking. himla mysigt! Det enda jag hade i huvudet inför resan var MAT. Och åt gjorde vi. Käkade lunch på en indisk restaurang som finns utanför Nordstan tillsammans med min svägerska och hennes man, sedan knallade vi runt lite på egen hand. Hamnade på ett café där jag tog en semla sedan checkade vi in på rummet.
Inför kvällens middag hade vi för ovanlighetens skull beställt bord på en restaurang i förväg. Pasta etc hette den, och maten var gudomligt god! Tog en bruchetta med tomatgojs till förrätt, huvudrätten bestod av kantarellrisotto, kycklingfilé fylld med gorgonzola, inlindad i parmaskinka och med gratinerad mozzarella på. Helt underbart! Blev såklart helt proppmätt men naturligtvis slank det ner iteliensk glass med krossad choklad till efterrätt...

Detta var på lördagen. Söndagen fyndade vi - trodde vi. ÅKte till backaplan och köpte tapeter till vardagsrum/matsal och barnens lekrum. Totalt kostade det 638 kronor, skitbilligt! De hade utförsäljning, halva reapriset. Dessvärre hade mitt mattegeni till make räknat heeelt fel när det gällde mängden - vi fick bara hälften av det vi egentligen behövde! Det hade väl inte gjort något om det inte var så att vi köpte allt som fanns kvar av våra tapeter! Gubben ringde runt som en galen igår för att få tag på mer, men det gick inte. Han kontaktade till och med ett tyskt företag! Nu får vi sätta upp vardagsrumstapeterna i kontoret och/eller i hallen nere istället. Och i lekrummet kommer vi måla ett par väggar så det löser sig. Men det är ju inte så kul.

Hörs!


Kommentarer
Postat av: Carita

Hej vännen!



Låter som en mysig helg i Götet. Tror jag käkat på pasta etc med någon gång, namnet kändes igen. Härligt med god mat. :-)



Trist med tapeterna, tur att det löser sig ändå. Du får hojta till när ni är klara så måste jag få komma över och kika. :-)

Vore skoj att ta en prommenad ihop snart, vi får höras. Jo i måndags när jag hämta barna på dagis låg din lilla tjej och sov på röda madrassen igen. Jag kanske borde ta och väcka henne jag när jag kommer. Idag såg jag henne inte ligga där så hon var nog uppe idag.



Ha en fortsatt trevlig kväll. kram

2009-02-04 @ 22:16:51
URL: http://imraskrypin.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Det är helt ok med mig om du väcker Filippa när du kommer! Blir så trött...

Gärna promenad snart, när kan du?

2009-02-05 @ 08:10:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0