Vaken igen!

Det blev en ganska knepig dag igår. Somnade strax efter 5 på morgonen tillslut. Men det var bara att poppa upp ur sängen kl 7 och väcka 2 barn som skulle till dagis för första gången i år. De var förvånansvärt svårväckta... Hursomhelst kom vi tillslut iväg efter sedvanligt utbrott från Gabriella.

Efter lämningen åt jag frukost och lade mig i soffan och tittade på diverse halvkassa program fram till 11 då jag tog en dusch och gjorde mig iordning. Sen skulle jag till stan och träffa min goda vän R för en lunch men jag blev lite sen eftersom maken ville ha skjuts ut till Örsholmen. Längst ut skulle han, för han skulle minsann gå hela vägen hem därifrån. Det visade sig senare att det tog honom en dryg timme. Typiskt honom att få sådana idéer...

Jag och R intog en god lunch på Vero, deras soppor är helt underbara. Fick en födelsedagspresent också, tack kära vän! Sen strövade vi omkring för att hitta nya underkläder till mig, och eftersom jag är hur kräsen som helst fann vi inget som dög. Hade nämligen tänkt skaffa nya till min och makens Göteborgs-weekend i slutet av januari. Fick det i födelsedagspresent av honom. Fick dessutom en ljuslykte-mojäng som man hänger på väggen med totalt 9 ljus, en receptbok om choklad och ett par boxertrosor. Väldigt bra presenter, i år hade han tänkt till! Hann med att veckohandla på Obs också innan det var dags att åka hem och hämta barnen.

Strax innan 17.00 började jag bli vääääldigt trött. Åt middag lite snabbt och kvart över hade jag gått och lagt mig. Sov sedan ända till kvart i 7 imorse. Så jag sov lite drygt 13 timmar, fatta vad gött! Och nu är det en ny dag! Ska träffa min grupp kl 10 för att fortsätta med vårt arbete; nästa vecka har vi seminarium. Hoppas vi blir klara idag eller senast imorgon för nu måste jag läsa en massa litteratur inför seminariet. Men känner jag oss rätt måste vi först snacka igenom vad vi gjort under vår ledighet :-D! Vi hörs igen! Ps. Är det någon som vet varför jag inte kan använda "enter-knappen" så att jag får stycken? Gillar inte när texten blir såhär kompakt, den blir så svårläst.

Kommentarer
Postat av: Carita

Hejsan! Hoppas du haft en trevlig dag. Här har vi haft det rätt bra förutom att vi stökat ut en massa hemma. Håller på att avveckla datarummet så vi kan börja fixa till Cornelias rum snart.

Nu är det strax 2 dygn sedan Martin spydde och vi är snart friskförklarade. Nu känns det mer hoppfullt.



Har ni fullt upp i helgen? Vi tänkte oss en sväng till leklandet och det vore skoj om ni ville hänga på. Vi höres av snart igen. Ha en fortsatt trevlig kväll. kram

2009-01-08 @ 18:21:45
URL: http://imraskrypin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0